Pe piața taurină din 2017, majoritatea serviciilor criptografice nu aveau măsurile adecvate Cunoașteți-vă clientul și măsurile de combatere a spălării banilor. Chiar și în 2020, 56% din cele 800 de schimburi de criptomonede și birouri de tranzacționare fără prescripție medicală au urmat practici KYC slabe, potrivit unui raport CipherTrace. Cu toate acestea, raliul actual al activelor digitale a dat peste cap piața criptografică.
Drept urmare, KYC și AML au devenit priorități de top pentru furnizorii de criptomonede, mulți jucători din industrie se grăbesc să implementeze măsuri adecvate pentru a-și cunoaște mai bine clienții. Și nu doar furnizorii solicită din ce în ce mai mult KYC, ci și clienții lor.
Această tendință a început în ianuarie 2021, când utilizatorii au început să se implice mai mult și au arătat mai multă dorință de a trece aceste proceduri. Înainte de actuala piață taurină, doar 20% dintre clienții noștri care au început procesul de înregistrare au devenit pe deplin verificați. Acum, această rată s-a schimbat la 33%, ceea ce marchează o creștere cu 65% a disponibilității de a trece KYC.
A devenit clar acum că atitudinea atât a companiilor criptografice, cât și a utilizatorilor față de KYC în criptare s-a schimbat drastic în ultimele luni.
Schimburile criptografice cu sabie cu două tăișuri se absoarbe doar acum
Deși respectarea măsurilor KYC este standardul în finanțele tradiționale, este un subiect destul de controversat în comunitatea criptografică. Pe de o parte, mulți utilizatori refuză să își dezvăluie datele, susținând că este împotriva principiilor de bază ale criptografiei și nu vor ca companiile și autoritățile de reglementare să le spună ce trebuie să facă. Pe de altă parte, KYC ajută serviciile cripto în protejarea utilizatorilor lor.
De exemplu, atunci când cineva nu poate să se conecteze la contul său, indiferent de motiv, furnizorul poate restabili cu ușurință accesul utilizatorului în cazul în care este verificat corect. Acest lucru ar fi imposibil în cazul schimburilor care nu colectează date despre clienți.
Acestea fiind spuse, a fost nevoie de destul timp pentru ca schimburile de criptomonede să adopte măsuri KYC. Deoarece pofta de risc a întreprinderilor variază și fiecare furnizor menține un nivel diferit de încredere și securitate pe platforma sa, astfel de măsuri sunt mai importante pentru unii decât pentru alții.
Indiferent dacă un furnizor de servicii decide să implementeze măsuri KYC datorită conformității cu reglementările sau preferințelor comerciale, nu este neobișnuit ca utilizatorii să se confrunte cu probleme atunci când încearcă să respecte astfel de proceduri. De exemplu, poate deveni dureros pentru un utilizator să aștepte peste o săptămână (sau chiar câteva zile) pentru ca echipa de asistență pentru clienți a unui schimb de cripte să verifice documentele trimise.
Cu toate acestea, cu gestionarea, guvernarea și implementarea corecte, astfel de probleme pot fi evitate în timp ce promovează încrederea între companie și clienții săi. Acest lucru transmite mesajul că compania ia în serios clienții săi și securitatea acestora, dedicându-și timpul și resursele pentru a-i proteja și a fondurilor lor.
Nevoia de KYC
Există mai mulți factori care stau la baza interesului crescut în implementarea măsurilor adecvate KYC în rândul companiilor cripto. Unul dintre primele motive este legat de piața actuală a activelor digitale.
Creșterea rapidă a prețurilor criptomonedelor înseamnă, de obicei, un aflux exponențial de noi utilizatori în bursă. Unii jucători de pe piață nu au reușit să facă față acestui flux brusc și au decis să își facă procedurile KYC mai stricte pentru a limita numărul de clienți de pe platformele lor, permițând doar celor care își înregistrează un cont care dorește să-și confirme identitatea.
În plus față de investitori, comercianți și furnizori de servicii, piețele bull reprezintă, de asemenea, o bună oportunitate pentru hackerii și fraudatorii care vizează din ce în ce mai mult industria cripto. Din acest motiv, schimburile apelează la KYC și AML pentru a asigura securitatea clienților lor, limitând în același timp tranzacțiile frauduloase pe platformele lor.
În același timp, autoritățile de reglementare și-au concentrat atenția asupra activelor digitale, cercetând și elaborând legislație pentru a gestiona o industrie puternică, cu creștere ridicată. Pe măsură ce reglementarea are loc în acest sector, KYC devine unul dintre pilonii principali ai conformității în industria serviciilor financiare. Din acest motiv, va fi punctul focal atunci când autoritățile de reglementare implementează un cadru în jurul cripto.
Utilizatorii cripto nu ar trebui să se îngrijoreze de măsurile KYC
În plus față de companii, utilizatorii finali încep, de asemenea, să înțeleagă că măsurile adecvate KYC își scad riscurile, cresc nivelul de încredere față de platformă și îi protejează în mod eficient în timpul utilizării serviciului. Având în vedere creșterea continuă a interesului pentru criptomonede, schimburile devin din ce în ce mai responsabile, iar implementarea KYC alături de alte controale necesare, precum monitorizarea fraudelor, îi ajută să realizeze acest lucru.
Cel mai important, creșterea adoptării măsurilor KYC nu este ceva de care ar trebui să se teamă jucătorii din industrie. Este un semn al unei piețe în maturitate și a adoptării treptate a activelor digitale în rândul companiilor financiare tradiționale.
În cele din urmă, primele companii care adoptă resurse pentru a îmbina cu succes succesul clienților cu măsuri de securitate eficiente vor avea succes și vor deveni jucătorii cheie din industrie.