Puterea continuă a criptomonedelor mai populare se datorează, în mare parte, apariției conversațiilor despre ele pe o varietate de platforme sociale, cum ar fi TikTok. Acest lucru s-ar putea schimba destul de tare deoarece platforma de socializare și-a actualizat săptămâna aceasta politica privind conținutul de marcă. Conform noilor schimbări, gigantul rețelelor de socializare dorește să pună capăt influencerilor cripto. Politica ar putea avea implicații pentru creatorii al căror conținut se bazează pe cripto și subiecte financiare diverse.
Schimbarea politicii
Deși modificarea politicii are unele scutiri, noul conținut interzis este pentru categoria „Servicii și produse financiare”. Această categorie include, dar cu siguranță nu se limitează la, subiecte precum cripto, împrumuturi și carduri de credit, platforme de tranzacționare, tranzacționare valutară, monede comemorative, servicii de investiții și multe altele.
Cu toate acestea, politica publicitară a TikTok rămâne aceeași, ceea ce permite în prezent companiilor de servicii financiare să facă publicitate persoanelor cu vârsta peste 18 ani. În ciuda acestui fapt, anunțurile pentru cripto și active digitale sunt deja interzise pe platformă.
Cu toate acestea, în ciuda oricărui mijloc real de reglementare, TikTok a devenit un instrument în creștere pentru informații financiare pentru tinerii consumatori. Colțul financiar al platformei, supranumit „FinTok” sau „StockTok”, este un amestec masiv de speculații și perspective financiare fictive sau reale.
Ca o extensie a acestui fapt, TikTok s-a confruntat cu un control sporit în ultima vreme pentru permiterea consultanței financiare nereglementate pe toată platforma.
Un semn al vremurilor?
Promovarea criptomonedelor nu este cu siguranță o raritate pe canalele de socializare în zilele noastre, iar TikTok nu face excepție. Un exemplu recent este tokenul „Salvați copiii”, evidențiat de influenceri notabili ai celor de la FaZe Clan. Există multe speculații cu privire la faptul că influencerii populari care au promovat moneda ar putea avea consecințe juridice.
Un alt aspect important când vine vorba de TikTok, este că publicul majoritar de pe platformă este, de obicei, mult mai tânăr. Acest lucru nu face decât să sporească controalele pe care compania rețelei de socializare le primește de la autorități în vederea protejării drepturilor celor mici.
Desigur, demografia criptografică este în general văzută ca fiind formată dintr-un public mai tânăr, făcând din TikTok un mediu viabil pentru crearea și consumul de conținut cripto. Într-o declarație adresată presei FT Adviser, șeful educației clienților de la Informed Choice Martin Bamford a declarat că a văzut schimbarea politicii ca „reducerea conținutului sponsorizat direct sau indirect care duce la un link de afiliere, de exemplu pentru a vă înscrie la o platformă de tranzacționare și obține criptomonede gratuit.”
O nouă politică, un nou viitor
În consecință, implicațiile celei mai recente schimbări de politică a TikTok ar putea avea un impact mai mult decât doar asupra celor care vor să promoveze criptomonede cu gânduri meschine. Firmele financiare legitime vor fi probabil afectate și nu vor mai putea să abordeze influencerii prin TikTok în aceleași moduri în care o fac în prezent.
Acest articol nu conține sfaturi sau recomandări privind investițiile. Fiecare alegere de investiție și tranzacționare implică riscuri, iar cititorii ar trebui să își desfășoare propriile cercetări atunci când iau o decizie. Gândurile și opiniile exprimate aici sunt numai ale autorului și nu reflectă sau reprezintă în mod necesar viziunea sau opiniile LumeaCrypto.ro